Informatie aanvragen

U bent uitverkoren tot Mol!!! Welkom op deze geheime pagina. De informatie die u hier vindt dient strikt geheim te blijven.

DEZE INFORMATIE DIENT STRIKT GEHEIM TE BLIJVEN
Beste Mol,

Binnenkort neemt u deel aan het spel: Wie is de Mol in Appelscha bij De Jongens van Outdoor

Dit is een spel waarbij in teams diverse opdrachten uitgevoerd moeten worden. Het team dat de missies (opdrachten) het beste volbrengt zal het meeste geld verdienen en daarom winnen. In ieder team zit een Mol (c.q spion, saboteur). Deze heeft als opdracht niet ontmaskerd te worden en om zo weinig mogelijk geld in de pot te krijgen, en dat sommige missies niet goed worden uitgevoerd. Dit kan de Mol doen door teamgenoten te misleiden, op andere ideeën te brengen, opdrachten juist goed, half of verkeerd te volbrengen.

Belangrijk is dat u dit aan niemand verteld! Uw team van 6 à 10 personen kan geld verdienen. Uw taak om dit te voorkomen! Maar maak uzelf niet te verdacht, dit kan tegen u werken. Werk de groep nooit te opzichtig tegen. Een groep met weinig geld zal vanzelfsprekend een erg goeie Mol binnen de gelederen hebben, aan u die taak!

U kunt uw team tegenwerken door uw team zo weinig mogelijk geld te laten verdienen. Ook als u anoniem blijft verdient u geen geld voor uw team. Wanneer u dus niet ontdekt wordt levert dit geen geld op voor uw team. Als team moeten er zes deadlines gehaald worden, tussen deze deadlines door kan uw team extra punten verdienen met opdrachten tussen door (deze worden in willekeurige volgorde gedaan)

Saboteer niet bij alle missies, want dat valt op. Maak bewust uw keuzes. Zet u juist bij enkele activiteiten extra in om niet ontmaskerd te worden. Blijf wel het dichts bij uzelf.

Hieronder vindt u meer informatie waar per onderdeel enkele tips wordt gegeven om de missie te verstoren. Deze tips kunt u tijdens het spel uitvoeren. Uiteraard is eigen inbreng en vernuft handig om uw rol in het spel en de groep te bevorderen. Onderstaand de deadlinens en opdrachten zoals jullie als deelnemers het aantreffen; De tips staan in het rood

Het spel kent enkele deadlines, bij deze deadlines treft u een instructeur aan. De deadlines staan in de juiste volgorde. Het bereiken van de locaties doen jullie d.m.v. Een GPS, de locatie kun je vinden in het GPS systeem, het begint altijd met WIDM en dan het nummer waar je moet wezen.

“GPS-en”
Als groep verplaatst u zich BIJNA constant met een GPS-naar verschillende locaties. Uiteraard kunt u met deze GPS en het verplaatsten ook gaan mollen. Doe dit echter niet te opzichtig. u valt dan meteen op. U kunt er als mol wel voor zorgen dat bepaalde deadlines niet gehaald worden of juist wel gehaald worden.

Tips:
* Plassen tijdens de wandeling
* Buik kramp
* Veters strikken
* Laat iemand anders met de GPS lopen, zo val je zelf niet op.
* Wees creatief, en maak de juiste afwegingen wanneer wel mollen en wanneer niet mollen

Onderstaand de deadlinens en opdrachten zoals jullie als deelnemers het aantreffen; De tips staan in het rood

“Geld en deadlines”
Voor elke opdracht is er geld te verdienen, voor elke gehaalde deadline is er ook geld te verdienen.

Tips:
* Haal er af en toe geld uit en stop het in je zak.
* Zorg dat de deadlines wel of niet gehaald worden, blijf extra lang zoeken. Ga naar de wc.

Deadlines;
Start Locatie; “Kraak de Code - Hoofdrekenen”
Los de rekensom op die u vindt in het deksel van de koffer, u heeft hier 10 minuten de tijd voor.
Hier komt een 06-nummer uit. Zodra u dit nummer belt en de telefoon van de instructeur gaat over is het correct en kunt u vertrekken.

De code die eruit moet komen is een telefoonnummer. Dit telefoonnummer is 06-29587779. U kunt de code zo snel mogelijk proberen te ontcijferen. Zo snel mogelijk? Ja zo snel mogelijk!

Tip:
Als Mol kunt u dit bij dit eerste spel uw teamgenoten overtuigen dat juist u niet de Mol bent, door met de oplossing te komen. Doe dit echter niet te opzichtig circa 8 minuten!! Wees creatief, en maak de juiste afwegingen wanneer wel mollen en wanneer niet mollen

Deadline 1 “Tanagram”
Locatie Waypoint WIDM 3
… min na starttijd; U dient zich te melden op Waypoint WIDM 3 (u mag niet eerder dan 5 minuten voor de deadline aanwezig zijn)

Bij deze opdracht hebben jullie negen puzzel stukjes. De puzzel moet binnen 10 minuten gelegd worden. Echter worden er twee uit de groep gehaald, deze krijgen de afbeelding hier onder te zien. Deze mensen moeten d.m.v. een portofoon de mensen aansturen en zorgen dat hij zo ligt als op onderstaande afbeelding.  Als de puzzel compleet is ligt er een vierkaant. Zorg voor chaos….

Tips:
* Stukje in je handen
* Voorstellen `zoek even op internet’ (kost tijd, niet te vinden)
* Ik heb het wel eens eerder gedaan
* Jij moet zorgen dat je één van de twee portofoons in handen hebt.

Wees creatief, en maak de juiste afwegingen, niet te veel op de voorgrond willen, wanneer wel mollen, wanneer niet mollen.

Deadline 2 “Door vertellen”
Locatie; Waypoint WIDM 4
… min na deadline 1; U dient zich te melden op Waypoint WIDM 4 (u mag niet eerder dan 5 minuten voor de deadline aanwezig zijn)

De groep wordt verdeeld over de verschillende stoeltjes van het openlucht theater. Eén persoon krijgt beneden een zin te zien en moet deze de eerste keer vertellen aan nummer 2. Nummer 2 moet goed onthouden en verteld wat hij gehoort heeft aan nummer 3. De laatste persoon verteld de uitkomst in de groep. Elke dikgedrukt woord levert geld op.... Het openluchttheater achter de Bosberg was in de vijftiger t/m zeventiger jaren een attractie van formaat. Duizenden toeristen en bewoners bezochten jaarlijks de vele voorstellingen in de theaterkuil. Het theater is voorzien van meer dan 500 goede zitplaatsen


Tip;
* Zorg dat je bovenaan of helemaal beneden staat, hier kan je het beste mollen.
* Vertel verkeerde woorden, of vergeet een paar woorden.
* Wees creatief, en maak de juiste afwegingen wanneer wel mollen en wanneer niet mollen * Mol bij deze opdracht niet te opzichtig!!

 

& “Stemmen” Dit gebeurt op de zelfde locatie als “Door vertellen”
Er moeten stembriefjes gemaakt worden met daarop de naam van de Mol, deze komen in een houten bak. Het is van belang dat wederom de groepscode (kleur) en de naam van de Mol op het briefje komt.

Tips;
* Andere kleur code
* Stem niet inleveren
* Ik ben de Mol opschrijven
* Een andere naam opschrijven dan afgesproken


Deadline 3 “Morse”
Locatie; Waypoint WIDM 10
… min na deadline 3; U dient zich te melden op Waypoint WIDM 10 (u mag niet eerder dan 5 minuten voor de deadline aanwezig zijn)
Bij deze opdracht staan er wederom twee uit de groep die het meest worden vertrouwt apart van de anderen. Er is een hoge toren van 33 m, de twee die beneden staan hebben twee bordjes. Op één bordje staat een streepje en de andere staat een stipje, de mensen die boven staan hebben onderstaande schema. Het woord wat gezocht word is ``VERTROUWEN`` dit woord moet binnen 10 minuten boven tafel komen. 

Deadline 4 “Vragen”
Locatie; Waypoint WIDM 1
… min na deadline 3; U dient zich te melden op Waypoint WIDM 1 (u mag niet eerder dan 5 minuten voor de deadline aanwezig zijn). Als laatst moet het hele team een vragenlijst invullen, hieronder tref je de vragen en antwoorden aan.

Wat is de opdracht bij Waypoint WIDM 4?
``Doorvertellen & Stemmen''

Wat was de eerste morsecode die beneden uitgebeeld werd?
Stip Streep Streep

Hoe veel geld konden jullie ophalen bij het ``Doorvertellen'' ?
Voor elk woord €100,-- totaal 10 woorden. € 1000,-- totaal

Hoe veel stemmen kreeg `De Mol` bij de stemopdracht ? ``Stemmen''
Afhankelijk wat jullie afgesproken hebben en wat jij genoteerd hebt op je eigen briefje

Uit hoeveel stukken bestond de ``Tanagram'' ?
9 Stukken

Wat was het woord wat jullie moesten vinden bij Nummer 134, Regel 6, Woord 4 ? Dorp

Wie is de Mol in jullie team? Jij

Het spel kent ook enkele losse opdrachten, hier treft u dus geen instructeur aan. Tussen de deadlines door kunt u extra geld verdienen door de opdrachten goed uit te voeren als team. De opdrachten staan in tegenstelling van de deadlines in willekeurige volgorde. Het bereiken van de locaties doen jullie d.m.v. De cijfers op het Bosbergpad. Deze vinden jullie achter De Jongens van Outdoor

Opdracht “Foto-opdracht”
Locatie; Waypoint WIDM 6;
De helft van het team moet op de foto komen. Dit gebeurt in de “Appel” van Appelscha echter (ligt in de omgeving van nummer 4)… de Mol mag niet op de foto staan. App uw groepskleur en de foto naar het uw bekende 06 nummer.

Onderweg moet u met uw team een foto opdracht uitvoeren. Bij deze opdracht mag de mol niet op de foto staan.

Tips:
* De appel staat naast het VVV (TIP) kantoor, vlak bij de rotonde, je kan ook roepen hey daar om juist niet op te vallen en daardoor op de foto te mogen.
* Als je niet op de foto mag, maak dan de foto en verstuur hem niet naar het juiste nummer.


Opdracht “Cijfers”
Locatie; Bosbergpad
Op het Bosbergpad bevinden zich een groot aantal cijfers, bij deze cijfers in de buurt staan informatie panelen. Aan jullie de taak om de juiste woorden te vinden, van alle woorden moeten jullie een zin maken.

Nummer 39 Regel 1, Woord 12 : HET
Nummer 10 Regel 7, Woord 8 : RECREATIEVE
Nummer 134 Regel 6, Woord 4 : DORP
Nummer 56 Regel 5, Woord 7 : APPELSCHA
Nummer 67 Regel 3, Woord 9 : IS
Nummer 110 Regel 1, Woord 5 : IN
Nummer 31 Regel 2, Woord 6 : FRIESLAND
Nummer 118 Regel 6, Woord 13 : EEN
Nummer 33 Regel 1, Woord 15 :SCHITTEREND
Nummer 90 Regel 7, Woord 6 : GEBIED

Op het Bosbergpad bevinden zich een groot aantal cijfers. Bij deze cijfers in de buurt staan informatie panelen. Aan jullie de taak om de juiste woorden te vinden. Elk juist woord levert geld op. Van alle woorden moeten jullie een zin maken. Elk goed woord levert geld op.
Zin: Het recreatieve dorp Appelscha is in Friesland een schitterend gebied.

Tips:
* Stel voor om op te splitsen
* Verkeerde woorden door geven
* Sommige woorden verdraaien
* Antwoord op de vraag verkeerd geven dat je ergens een andere getal hebt zien staan.

Opdracht “App”
Locatie; Willekeurig
Tussen 30 en 35 min na de starttijd dient u als team de MOL te appen; App uw groepskleur en de naam waarvan jullie denken dat hij of zij nu de Mol is. Dus APP <uw groepskleur> <naam van de mol> het uw bekende nummer.
App uw groepskleur en de naam waarvan jullie denken dat hij of zij nu de Mol is. Dus App <uw groepskleur> <naam van de mol> naar het bij jullie bekende 06 nummer

Na 30 min moet er geappt worden wie de Mol is in jullie team. Dit doet u door de groepscode (kleur) en de naam van de Mol. Dit is de eerste kans van de groep om te Mol te ontmaskeren. Als u niet te veel heeft tegengewerkt bij het kraken van de koffer zal u bij dit appje niet genoemd worden.

Tip:
* Zelf appen en zorgen dat het appje niet aankomt d.m.v. Cijfer weg laten/veranderen in het nummer waar je naar toe smst. Wees creatief, en maak de juiste afwegingen wanneer wel mollen en wanneer niet mollen.

Opdracht “App”
Locatie; Willekeurig
Tussen 90 en 95 min na de starttijd dient u als team de MOL te appen; App uw groepskleur en de naam waarvan jullie denken dat hij of zij nu de Mol is. Dus APP <uw groepskleur> <naam van de mol> het uw bekende nummer. Na 90 min moet er weer geappt worden, als team wederom met daarin de groepscode (kleur en/of cijfer) en de naam van de Mol. Dit is de tweede kans van de groep om te Mol te ontmaskeren. Als u niet te veel heeft tegengewerkt bij de rest van de opdrachten dan zult u ook hier niet genoemd worden

Tip:
* Bij het begin al zeggen om op 85 min een alarm af te laten gaan om vervolgens te appen, daarna zorgen dat je de app zelf kan versturen.
* Wees creatief, en maak de juiste afwegingen wanneer wel mollen en wanneer niet mollen.



Veel succes en plezier!!!

Mochten er nog vragen zijn, belt u dan gerust op telefoonnummer 0516- 43 33 09 of stuur een mail naar info@dejongensvanoutdoor.nl